5-daagse voettocht door Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Willem Noteboom - WaarBenJij.nu 5-daagse voettocht door Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Willem Noteboom - WaarBenJij.nu

5-daagse voettocht door Abel Tasman National Park

Blijf op de hoogte en volg Willem

15 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Marahau

Stel je voor: een stuk ongerepte natuur waar je hoofdzakelijk alleen te voet in kunt. Een watertaxi brengt je naar het gewenste startpunt en als je wilt, pikt die watertaxi je ergens verder weer op. Vanuit de boot heb je zicht op talloze goud/witte strandjes en baaitjes. duikt er zomaar een een kleine pinguin op uit het water, zie je zeehondjes op de rotsen langs de stranden liggen zonnen. Vanaf ons afzetpunt hebben we in 5 dagen het pad teruggelopen. Prachtig zonnig weer, pittige paden omhoog en omlaag. Onderweg kom je langs de baaitjes, waar je even kunt afkoelen in zee. Soms is een traject alleen begaanbaar bij laag water en moeten de schoenen uit. We slapen in hutten, tussen de backpackers, zes matrassen naast elkaar, twee hoog.... De voedselvoorraad is net voldoende, maar de wijn is na 2 dagen al verdampt. In een luxe resort is dat deel van de voorraad gelukkig wel weer aan te vullen....
5 geweldige, gezellige en gezonde dagen, die afgesloten worden met een etentje in een restaurantje waar tot laat live, geimproviseerde, muziek gemaakt wordt door locals en hippe toeristen. Het laatste stukje lopen naar de tent gaat niet meer over een rechte lijn... Kun je je het een beetje voorstellen?

• 15 Februari 2014 - 08:18

Monica:

Lieve Willem, jouw berichtjes zijn voor ons hier in het platte, volle en regenachtige Wijk de krenten in de pap. We beheren stoer het fort hier, dat gaat ook prima, maar dit soort verhalen van jou zijn heerlijk om op mee te genieten. Heb het goed! Zoen, Monica en Anna

• 15 Februari 2014 - 09:37

Anneke:

Ha Willem,
    Dat moet een onuitwisbare herinnerling zijn.
    Ik heb veel aan jullie gedacht die dagen, en ben erg benieuwd naar de verhalen.
    Geniet! Liefs, Anneke

• 15 Februari 2014 - 12:59

Julia:

Wat klinkt dit allemaal geweldig!!
    Zit achter mijn bureau en buiten stormt het!
    Geniet en succes
    Liefs Juul

• 15 Februari 2014 - 16:57

Ton:

Wat een schitterende verhalen van een onwaarschijnlijke tijd daar. Maar goed, dat ervaringen en herinneringen op de weegschaal niets wegen. Het vliegtuig zou je anders niet meer terug kunnen brengen. Dus plak er nog een paar fantastische ervaringen aan vast. Geniet!!!! Bewust!!!!
    Hgr. Ton.

• 16 Februari 2014 - 14:19

Wiljon:

Wat geweldig mooi allemaal Willem!
    Ik hoor het je zeggen wanneer ik je stukjes lees.
    Alle goeds.
    Liefs, Wiljon.

• 16 Februari 2014 - 21:51

Esther En Pieter:

Ha Willem, ben jij dat, op die foto op die brug? Dan is het misschien een wat té gezonde tocht geweest. We wil,ln je wel helemáál terug, niet de helft. Bedankt voor de foto's met de bootjes, dan snappen we helemaal dat je nog niet terug komt. Het lijken de cariben wel daar.
    Geniet met volle teugen, liefs,
    Esther

• 17 Februari 2014 - 18:40

Ingeborg:

Hallo Willem,

Wat is reizen toch mooi he! Veel plezier daar,

Grt, ingeborg